De BUCH
Inkoopadviseur
Solliciteer uiterlijk zaterdag 28 oktober
plaatsCastricumlooptijd36 uursalaris3.396 - 5.725 onderwijsHBO vervaldatumAl gesloten
Wat ga je doen?
Als inkoopadviseur bij de BUCH adviseer jij jouw collega's bij inkoop en aanbestedingstrajecten op allerlei gebieden. Je neemt collega's mee in het proces en weet goed door te vragen naar de werkelijke behoefte, zodat bij elke aanbesteding het beste resultaat wordt behaald. Je leidt zelfstandig (Europese) inkooptrajecten en complexe meervoudig onderhandse aanbestedingen
Je analyseert de bestedingen om zo met jouw team goed te kunnen adviseren over de te behalen organisatiedoelen. Je analyseert en optimaliseert samen met jouw collega's continu het inkoopproces en adviseert over waar mogelijke kostenbesparingen en efficiencyslagen behaald kunnen worden. Je levert een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van kennisopbouw, borging, toepasbaarheid van (nieuwe) technieken, beheersing van de werkprocessen en werkverdeling als ook de kwaliteit van de dienstverlening op het terrein van (Europees) inkopen.
De verschillende domeinen zijn verdeeld onder de inkoopadviseurs. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor jouw domein. Onderling verdelen jullie de werkzaamheden uit de domeinen. Zo blijf je actief in meerdere vakgebieden, houden we het interessant en blijven we leren!
Jij?
Jouw kennis op het gebied van inkopen en aanbesteden is vanzelfsprekend up-t0-dat! Je weet belangrijke acties te initiëren en de voortgang van trajecten te stimuleren. Je levert daarbij gevraagd en ongevraagd advies en bent in staat procesmatig een voortrekkersrol te vervullen. Je levert met jou kennis en ervaring een bijdrage aan het inkoop en aanbestedingsbeleid. Het beleid kun je moeiteloos uitleggen en je weet jouw collega's hierin mee te nemen. Zo zorg je voor verankering van kennis op het gebied van inkopen en aanbesteden binnen de organisatie.
En verder:
En wij?
Werken als een team voor de gemeenten Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo. De functie inkoopadviseur valt binnen het domein Bedrijfsvoering. Dit domein ondersteunt het bestuur en de werkorganisatie met kwalitatief hoogwaardige, efficiënte en innovatieve producten en diensten. Daarmee ondersteunt en faciliteert het domein de sturende en primaire processen binnen de BUCH-gemeenten en de werkorganisatie. Onder andere de teams facilitair, financiën, Informatie, Human resources, juridische zaken en inkoop vallen onder dit domein.
We bieden je een uitdagende functie in een leuk team, een dynamische werkomgeving met veel ruimte is voor jouw ideeën en initiatieven.
Een goed begin is het halve werk; bij ons start je met een introductieprogramma zodat jij je snel thuis voelt. Daarbij vinden wij persoonlijke ontwikkeling belangrijk, daarom hebben wij een eigen BUCH Academie.
Verder bieden wij:
Leuk?
Leuk! Reageer voor 30 oktober 2023. Wil je eerst nog wat meer informatie of weten hoe een dag eruit ziet in deze functie? Aarzel niet om contact op te nemen met Nicolette van Brederode, teammanager Juridische zaken en Inkoop. Zij staat je graag te woord. Je kunt haar bellen of appen op 06-55261396
Matchen we?
Zijn we allebei enthousiast, dan bellen wij je om je uit te nodigen voor een gesprek. De eerste gesprekken staan gepland in week 44. Hierna volgt nog een 2e sollicitatiegesprek, waarvoor we je mogelijk vragen een casus uit te werken. De procedure wordt afgerond met een arbeidsvoorwaardengesprek.
Als inkoopadviseur bij de BUCH adviseer jij jouw collega's bij inkoop en aanbestedingstrajecten op allerlei gebieden. Je neemt collega's mee in het proces en weet goed door te vragen naar de werkelijke behoefte, zodat bij elke aanbesteding het beste resultaat wordt behaald. Je leidt zelfstandig (Europese) inkooptrajecten en complexe meervoudig onderhandse aanbestedingen
Je analyseert de bestedingen om zo met jouw team goed te kunnen adviseren over de te behalen organisatiedoelen. Je analyseert en optimaliseert samen met jouw collega's continu het inkoopproces en adviseert over waar mogelijke kostenbesparingen en efficiencyslagen behaald kunnen worden. Je levert een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van kennisopbouw, borging, toepasbaarheid van (nieuwe) technieken, beheersing van de werkprocessen en werkverdeling als ook de kwaliteit van de dienstverlening op het terrein van (Europees) inkopen.
De verschillende domeinen zijn verdeeld onder de inkoopadviseurs. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor jouw domein. Onderling verdelen jullie de werkzaamheden uit de domeinen. Zo blijf je actief in meerdere vakgebieden, houden we het interessant en blijven we leren!
Jij?
Jouw kennis op het gebied van inkopen en aanbesteden is vanzelfsprekend up-t0-dat! Je weet belangrijke acties te initiëren en de voortgang van trajecten te stimuleren. Je levert daarbij gevraagd en ongevraagd advies en bent in staat procesmatig een voortrekkersrol te vervullen. Je levert met jou kennis en ervaring een bijdrage aan het inkoop en aanbestedingsbeleid. Het beleid kun je moeiteloos uitleggen en je weet jouw collega's hierin mee te nemen. Zo zorg je voor verankering van kennis op het gebied van inkopen en aanbesteden binnen de organisatie.
En verder:
- Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding aangevuld met NEVI I en II of vergelijkbare opleidingen;
- Je hebt minimaal 5 jaar recente relevante werkervaring;
- Jij beschikt over goede gesprek- en adviesvaardigheden (weet snel tot de kern te komen) en hebt een heldere, prettige manier van communiceren, met aandacht voor proces en relatie;
- Je kunt goed zelfstandig werken en bent daadkrachtig;
- Jij bent een prettige collega, analytisch, zelfstandig en integraal denken is voor jou vanzelfsprekend;
- Jij bent bekend met projectmatig en resultaatgericht werken;
- Je bent bereid je kennis op peil te houden door het volgen van aanvullende opleidingen en workshops.
En wij?
Werken als een team voor de gemeenten Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo. De functie inkoopadviseur valt binnen het domein Bedrijfsvoering. Dit domein ondersteunt het bestuur en de werkorganisatie met kwalitatief hoogwaardige, efficiënte en innovatieve producten en diensten. Daarmee ondersteunt en faciliteert het domein de sturende en primaire processen binnen de BUCH-gemeenten en de werkorganisatie. Onder andere de teams facilitair, financiën, Informatie, Human resources, juridische zaken en inkoop vallen onder dit domein.
We bieden je een uitdagende functie in een leuk team, een dynamische werkomgeving met veel ruimte is voor jouw ideeën en initiatieven.
Een goed begin is het halve werk; bij ons start je met een introductieprogramma zodat jij je snel thuis voelt. Daarbij vinden wij persoonlijke ontwikkeling belangrijk, daarom hebben wij een eigen BUCH Academie.
Verder bieden wij:
- Een bruto maandsalaris tussen € 3.396,- en € 5.725,- (schaal 10 of 11. De inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.) op basis van 36 uur per week;
- Een individueel keuze budget (IKB) van 17,05% op je salaris. Je kunt dit op een door jou gekozen moment laten uitbetalen als vakantiegeld of extra salaris, maar ook gebruiken om verlofdagen te kopen of als bijdrage aan bijvoorbeeld je sportabonnement en museumjaarkaart;
- Een pensioenregeling (ABP), reiskosten- of thuiswerkvergoeding en korting op je (zorg)verzekeringen;
- Een laptop en telefoon van de zaak of een vergoeding voor het gebruik van je eigen middelen;
- Ruim 5 weken vakantie per jaar;
- In november een vitaliteitsbudget van € 200,- netto en in december een werkgeversbijdrage aan de zorgverzekering;
- Een jaarcontract met de intentie dit om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd;
- Flexibele werktijden, onder andere thuiswerken, om jouw werk en privé in balans te houden. Ook thuis zorgen wij voor een goede werkplek onder andere door een bureaustoel en beeldscherm ter beschikking te stellen. Ga je naar kantoor? Dan heb je keuze uit meerdere locaties!
Leuk?
Leuk! Reageer voor 30 oktober 2023. Wil je eerst nog wat meer informatie of weten hoe een dag eruit ziet in deze functie? Aarzel niet om contact op te nemen met Nicolette van Brederode, teammanager Juridische zaken en Inkoop. Zij staat je graag te woord. Je kunt haar bellen of appen op 06-55261396
Matchen we?
Zijn we allebei enthousiast, dan bellen wij je om je uit te nodigen voor een gesprek. De eerste gesprekken staan gepland in week 44. Hierna volgt nog een 2e sollicitatiegesprek, waarvoor we je mogelijk vragen een casus uit te werken. De procedure wordt afgerond met een arbeidsvoorwaardengesprek.
Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist voor iedereen die bij ons komt werken.
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?






Gerelateerde vacatures
Ontvang nieuwe vacatures
Ontvang nieuwe vacatures van De BUCH per e-mail